اگر قرار بود به مشکل بخورم، پس چرا باید بسته شما را بخرم؟!

منتشر شده در ۹ بهمن, ۱۳۹۹ در دستۀ سوالات متداول بدون دیدگاه

در این صفحه به سوال یکی از مشتریان عزیز راجع به اینکه چطور با اینکه دقیقاً طبق آموزش‌ها پیش رفته است، اما باز هم به مشکل خورده، پاسخ دهیم. باید دقت داشت که چالش حین یادگیری هر علم و دانشی، جزء جدانشدنی آن است! شما هم نظرتان را در بخش نظرات همین صفحه با ما در میان بگذارید.

هزار تا مولفه می تونه وجود داشته باشه که حتی اگه دقیقا مثل آموزش هم پیش رفته باشید، ممکنه که کارتون با خطا مواجه بشه. مثلا ممکنه که کاربر روی رایانه شخصی و لوکال کار برپاسازی سیستم رو انجام داده باشه. یا حتی اگه روی هاست هم این کار رو بکنه هزار تا تنظیمات روی هاست و سرور وجود داره که باید همگی به درستی تنظیم شده باشند تا WHMCS شما مثل WHMCS ما روی هاست و سرور کار کنه! پس نمیشه شرایط رو دقیقا یکسان در نظر گرفت.

علاوه بر اینکه خود WHMCS هم تغییراتی داره که بازم نمیشه یک آموزش رو برای همیشه و برای همهٔ جوانب امر تولید کرد. نه تنها ما. بلکه هیچ شرکت تولید کننده آموزش حرفه ای هم توی دنیا نمی تونه چنین کاری رو بکنه! امکان پذیر نیست.

آموزشی که شما خریداری کردید نحوهٔ استفاده از سیستم است، نه رفع ایراد و عیب یابی. که جلوگیری از بروز مشکل و عیب برای هر سیستمی تقریباً غیر ممکن است. همین الان شرکت های معروف هاستینگ که دارند از WHMCS استفاده می کنند ممکنه که هر روز روی سیستم شون مشکلاتی پیدا بشه که باید رفع ایراد کنند. پس رفع ایراد جدای از مسالهٔ آموزش خود سیستم هست. هر چند که توی همین بسته هم مواردی از رفع ایراد هم آموزش داده شده و بنده هم اینجا یکم راهنمایی تون کردم.

اینها همه در حالی است که بسته هایی که ما میفروشیم با این قیمت بدون پشتیبانی سرویس است. که اگر به همراه پشتیبانی مثل همین پاسخی که بنده به شما میدم باشه، ‌قیمتش میره بالای میلیون. مثل بقیهٔ فروشنده ها که بسته های میلیونی شون رو به همراه پشتیبانی رفع ایراد می فروشند. ولی بسته های ما پشتیبانی رفع ایراد ندارند. ولی به هر حال اگه زمانش باشه و بتونیم بازم به مشتریان خودمون کمک می کنیم.

الان هم برای رفع مشکل شما، چاره ای جز عیب یابی باقی نمی مونه. شما باید با روش هایی که گفتیم و همچنین روشی که خودتون می تونید پیدا کنید عیب رو بیابید. بعد از پیدا کردن عیب خواهید دید که مشکل از چیزی بوده که ربطی به بستهٔ آموزشی نداشته! یعنی در حیطهٔ موضوع این بسته نبوده. اما به طور کلی یا شما یک جای کار رو اشتباه رفتید، یا تغییراتی توی خود سیستم wHMCS بوده و رخ داده، و یا محیطی که سیستم رو اجرا می کنید تغییرات هر چند جزئی دارد که این مورد برای شما رخ داده است. این موارد رو باید بررسی کنید.

و نکته آخر اینکه تا زمانی که هنگام کار کردن با یک سیستم به مشکل برخورد نکنید و ایراد کار رو پیدا نکنید، به دانش شما افزوده نخواهد شد و رشد نخواهید کرد. این رو زمانی از ته دل متوجه میشید، که اولین مشکل‌تون رو با دست خودتون رفع کنید! همونطور که گفتم شرکت های بزرگ هم این بحث های چالش برانگیز رو دارند. دیگه چه برسه که به فردی که تازه میخاد شروع به یادگیری کنه.

ارادتمند شما